Συστράτευση για το λιμάνι μας

Αχ, αυτή η Αριστερά!

Πρόσφατα είχαμε τη ματαίωση μιας ακόμη μεγάλης ξένης επένδυσης στη χώρα.

Απορρίφθηκε πρόταση  για επενδύσεις υποδομών στους πιο βασικούς, υπό ανάπτυξη, τομείς της οικονομίας μας. Συγκεκριμένα, δεν εγκρίθηκε μελέτη της COSCSO  για νέες εγκαταστάσεις και επεκτάσεις παλαιών στο λιμάνι του Πειραιά, πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων. 

Οι θαλάσσιες μεταφορές, το εμπόριο, ο τουρισμός  απαιτούν εγκαταστάσεις που δεν μπορούν να περιμένουν επ’ αόριστο. Η σκουριασμένη κρατική μηχανή όμως δεν καταλαβαίνει τίποτα, προ πάντων με τους σημερινούς χειριστές, την αριστερά. Υπάρχουν άρνηση, εμπόδια, αναβολές, ματαιώσεις.

 Στη Θεσσαλονίκη είμαστε χειρότερα.        

Το λιμάνι της πόλης μας περνάει του λιναριού τα πάθη. Οι «προοδευτικοί», αρνητές της προόδου, είχαν ανέβει στα κάγκελα και ματαίωσαν την μεγάλη ευκαιρία να πάρει εμπρός το λιμάνι πριν από 12 χρόνια. Αφού χάθηκε πολύτιμος χρόνος, κι επιτέλους έχουμε λύση, πάλι πάμε σαν τον κάβουρα. 

Το λιμάνι καρδιά των μεταφορών.  

Ακόμη δεν έχουμε κατανοήσει ότι η οργάνωση και η κίνηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι ο καταλύτης για την λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics) στη Βόρεια Ελλάδα.
Εκεί συναντώνται τα εμπορευματικά κέντρα, ο σιδηρόδρομος, οι αυτοκινητόδρομοι. Με βάση το λιμάνι οργανώνονται ορθολογικά οι μεταφορές από και προς την Βόρεια Ελλάδα και από εκεί προς και από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Η σημερινή μονοδιάστατη χρήση των οδικών μεταφορών έχει ανεβάσει υπέρμετρα το κόστος και επιβαρύνει υπερβολικά τους οδικούς άξονες. Επειγόντως πρέπει η Θεσσαλονίκη να καλύψει τον χαμένο χρόνο, αφήνοντας πίσω τις στενοκέφαλες προκαταλήψεις και αντιπαραθέσεις. Κράτος, τοπικοί παράγοντες, εργαζόμενοι να δώσουν τα χέρια και μαζί με τους επενδυτές  να προωθήσουν με γρήγορους ρυθμούς έργα και οργάνωση.

Το γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης

Η Εγνατία οδός με τους κάθετους άξονές της και ο σιδηρόδρομος συνδυαζόμενα με το λιμάνι κάνουν τη Θεσσαλονίκη μοναδική για  Έλληνες και ξένους. Θυμάμαι, προ ετών, την ομιλία του Πρόεδρου του Διεθνούς Επιμελητηρίου Logistics της Ολλανδίας Dirκ’t Hooft. Υπογράμμισε ότι η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης είναι ιδανική για την ανάπτυξη Logistic Centers, καθώς αποτελεί πύλη της Ν.Α. Ευρώπης. Μιλούσε με ενθουσιασμό, σαν να βρισκόταν στο Ρότερνταμ της Ν. Ευρώπης! Να διδαχθούμε λοιπόν από τις συγκρούσεις του παρελθόντος και να φύγουμε μπροστά. Επιτακτική ανάγκη να γυρίσουν όλες οι μεγάλες εταιρείες μεταφορών, που έφυγαν τα τελευταία χρόνια από το λιμάνι. Να γίνουμε συμπαραστάτες του επενδυτή να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς. Παράλληλα η πόλη να διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί, από τις δημόσιες επενδύσεις, για να εκτελεστούν έργα στους οδικούς άξονες, στους σιδηροδρόμους και τα εμπορευματικά κέντρα που προβλέπονται μόνο στα χαρτιά. Και τέλος, εξίσου σημαντικό: Tο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει προϋποθέσεις να ενταχθεί στα προγράμματα προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων. Δεν θα αναπτύξω τους λόγους που κάνουν την πόλη μας ελκυστική αφού έχω την απόδειξη γι’ αυτό. Είναι ο αγαπημένος προορισμός της νεολαίας, πρώτος στην Ελλάδα για τις σχολικές εκδρομές. Να ψάξουμε τι φταίει που η κρουαζιέρα σχεδόν μας αγνοεί μέχρι σήμερα.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 10/3/19)


Εκτύπωση   Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο