Ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ η επιστροφή της κανονικότητας στα πανεπιστήμια

Την εκτίμησή του ότι η επιστροφή της κανονικότητας στα πανεπιστήμια –τα οποία η κυβέρνηση επιθυμεί «να αποδώσει και πάλι» στους φοιτητές– «μάλλον ενοχλεί» τον ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζει ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Κούβελας. Σε συνέντευξή του στην Karfitsa, ο κ. Κούβελας παροτρύνει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να κάνει αυτοκριτική για τη στάση του στο συγκεκριμένο θέμα, υπογραμμίζει, αναφερόμενος στο προσφυγικό, ότι οι Έλληνες δεν είναι ξενοφοβικοί και δηλώνει πεπεισμένος ότι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης σύντομα θα δούνε λύσεις, τόσο όσον αφορά στον ΟΑΣΘ όσο και στην πρόοδο των έργων του μετρό.

 

Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΝΕΟΧΩΡΙΤΗ

Το μεταναστευτικό-προσφυγικό είναι σήμερα το νούμερο ένα πρόβλημα στη χώρα, με τον κ. Χρυσοχοΐδη να γνωστοποιεί τις δυσκολίες στη διαχείρισή του. Ποιές πρωτοβουλίες πρέπει να αναληφθούν σε πολιτικό επίπεδο και ποιές σε κοινωνικό, καθώς υπάρχουν τοπικές κοινωνίες που αντιδρούν στην εγκατάσταση προσφύγων;

Πρόσφατα ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος για την παροχή ασύλου σε πρόσφυγες. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2020 να έχουν γίνει 10.000 επιστροφές ανθρώπων που δεν δικαιούνται άσυλο. Μέχρι τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προχωρήσει μόλις σε 1.806 επιστροφές σε 4 χρόνια. Επομένως, πολιτικά η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έδρασε αστραπιαία, κάνοντας πράξη όσα έλεγε ο ίδιος πριν αλλά και μετά τις εκλογές: «Ούτε φράκτες θέλουμε, ούτε τείχη θέλουμε, κανόνες θέλουμε». Η πολιτική του «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» της προηγούμενης κυβέρνησης και ο τρόπος διαχείρισης του μεταναστευτικού–προσφυγικού από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, περνούσαν λάθος μήνυμα σε όλους. Αυτό τελειώνει με τη δική μας πολιτική. Ενισχύουμε τη φύλαξη των συνόρων μας στη θάλασσα και τον Έβρο και έτσι αποτρέπουμε αθρόες νέες αφίξεις. Παράλληλα, δημιουργούνται νέα κέντρα υποδοχής κλειστού τύπου. Προπάντων, όμως, απαιτούμε συνυπευθυνότητα και αλληλεγγύη από τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Το πρόβλημα αφορά όλη την Ευρώπη. Από την άλλη, οι τοπικές κοινωνίες απολύτως δικαιολογημένα ανησυχούν για την ασφάλεια και την κοινωνική συνοχή τους. Γι αυτό οφείλουμε να ενημερώνουμε εγκαίρως τόσο τους αιρετούς σε επίπεδο δήμων και περιφέρειας, όσο και τον τελευταίο πολίτη, δίνοντας πειστικές εξηγήσεις στα ερωτήματά τους. Οι Έλληνες πολίτες δεν είναι ξενοφοβικοί. Απαντήσεις θέλουν σχετικά με το προφίλ αυτών που θα φιλοξενηθούν στην ελληνική ενδοχώρα: πόσοι θα είναι, για πόσο χρόνο θα παραμείνουν προσωρινά και με ποιον τρόπο θα ενσωματωθούν αργότερα όσοι πρόσφυγες δικαιούνται άσυλο και παραμείνουν τελικά στην Ελλάδα. Πάντως η πατρίδα μας δεν αντέχει άλλους οικονομικούς μετανάστες.

Το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου τροφοδότησε για ακόμη μια φορά την πολιτική αντιπαράθεση. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τη ΝΔ για αυταρχισμό στη διαχείριση του θέματος. Ποιά είναι η θέση σας;

Στον ΣΥΡΙΖΑ μάλλον τους ενοχλεί η επιστροφή της κανονικότητας στα πανεπιστήμια. Οι ομάδες των «μπαχαλάκηδων», που τα προηγούμενα χρόνια κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν ζωτικό χώρο ανομίας και παραβατικότητας στα πανεπιστήμια, με την πολιτική κάλυψη του ΣΥΡΙΖΑ, τώρα επανέρχονται και πάλι με την στήριξή τους. Στόχο έχουν να κάμψουν την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να αποδώσει τα πανεπιστήμια στους φοιτητές, τις γειτονιές στους κατοίκους τους, το δημόσιο χώρο σε όλους τους πολίτες και να προστατεύει τη δημόσια και ιδιωτική περιουσία. Αντί να μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ για αυταρχισμό της κυβέρνησης, ας κάνει την αυτοκριτική του. Θέλουν το παζάρι προϊόντων «μαϊμού», τη διακίνηση ναρκωτικών και το οπλοστάσιο που βρέθηκε στην ΑΣΣΟΕ; Θέλουν το πανεπιστήμιο καταφύγιο των παραβατών του κοινού ποινικού δικαίου; Εμείς θέλουμε το πανεπιστημιακό άσυλο να ευνοεί αποκλειστικά την ελεύθερη έκφραση και διακίνηση ιδεών και να μην παρεμποδίζεται η ομαλή ακαδημαϊκή ζωή και εκπαιδευτική λειτουργία των ιδρυμάτων από μικρές ομάδες εξωπανεπιστημιακών.

Ως βουλευτής Θεσσαλονίκης θεωρείτε πως με την συνεργασία των ΚΤΕΛ στο αστικό έργο του ΟΑΣΘ θα λυθούν τα προβλήματα ή χρειάζονται και άλλα βήματα;

Ήδη λειτουργεί στόλος περίπου 320 λεωφορείων καθημερινά ώστε να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο θα δούμε από τις αρχές του νέου έτους, όταν θα λειτουργήσει η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, που θα αναλάβουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών περιφερειακά και θα αποφορτίσουν τον Οργανισμό. Έτσι θα καλυφθούν αποτελεσματικότερα οι συγκοινωνιακές ανάγκες στο πολεοδομικό συγκρότημα, περιορίζοντας την καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών. Ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων, που θα προκηρυχτεί στις αρχές του νέου έτους στη βάση μελέτης των πραγματικών αναγκών της πόλης μας, θα λύσει οριστικά το ζήτημα.  Αυτοί που κυβέρνησαν τα προηγούμενα 4,5 χρόνια δεν έκαναν καμία ουσιαστική παρέμβαση προς όφελος των πολιτών.

Το θέμα του μετρό το γνωρίζετε πολύ καλά. Γιατί η Θεσσαλονίκη δεν έχει ακόμη μετρό;

Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι η βασική γραμμή του μετρό θα παραδοθεί στο σύνολό της τον Απρίλιο του 2023. Ο δε σταθμός της Βενιζέλου θα αναδεικνύει ιδανικά την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Στόχος μας είναι «και αρχαία και μετρό». Θυμίζω ότι όσοι «πρώην» μιλούν τώρα για καθυστερήσεις, αφού πρώτα επέβαλλαν τη δική τους λύση για κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με τα αρχαία να παραμένουν διαρκώς επί τόπου (in situ), σπατάλησαν 4 χρόνια χωρίς να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες μελέτες. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα δώσει την έγκρισή του να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχουμε ήδη δρομολογήσει. Δηλαδή απόσπαση των αρχαιοτήτων, κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου και επανατοποθέτηση αυτών. Έτσι θα κερδίσουμε χρόνο και χρήματα μέχρι την τελική κατασκευή του μεγάλου αυτού έργου, που έχει τόσο ανάγκη η πόλη μας.

Πώς θα μπορέσει να μπει η Θεσσαλονίκη σε αναπτυξιακή τροχιά; Θεωρείτε πως δόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση η δέουσα προσοχή στην ανάπτυξη της πόλης για τη δημιουργία θέσεων εργασίας;

Το πρόσφατο αναπτυξιακό νομοσχέδιο ήρθε να άρει γραφειοκρατικά εμπόδια, να ενισχύσει τις επενδύσεις και φυσικά να δημιουργήσει πολλές και καλές δουλειές. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους, σχετικά με την κατάσταση που άφησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά την ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Η Κεντρική Μακεδονία αντιμετωπίζει πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, αγγίζοντας με επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 25%. Ειδικά στους νέους ανθρώπους φτάνουν και ξεπερνούν το 30%. Τα ποσοστά της αποβιομηχάνισης φτάνουν στο 69%, ενώ οι ουσιαστικά ανενεργείς επιχειρήσεις, στο σύνολο του λεγόμενου βορειοελλαδίτικου τόξου, ξεπερνούν το 80% επί του συνόλου. Η Θεσσαλονίκη επιβάλλεται να γίνει το κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ένας κόμβος καινοτόμων, ψηφιακών και τουριστικών επενδύσεων. Ήρθε η ώρα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καταστεί κέντρο διαμεταφορικό, αλλά και επιχειρηματικό, αφού συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθιστώντας την πόλη μας ως το γεωγραφικό σημείο, που οι στρατηγικές επενδύσεις γίνονται άμεσα και κυρίως γρήγορα, χωρίς γραφειοκρατικά και άλλα εμπόδια.

Τι βαθμό θα βάζατε στην κυβέρνηση και τι στην αξιωματική αντιπολίτευση για τον τρόπο που ασκούν τα καθήκοντα τους 4 μήνες σχεδόν μετά τις εκλογές;

Νομίζω πως ό,τι βαθμό και να βάλω δεν έχει τόση σημασία, αφού ως βουλευτής της ΝΔ κάποιοι θα πουν ότι δεν είμαι αντικειμενικός ούτε για την κυβέρνηση, ούτε για την αξιωματική αντιπολίτευση. Μετά από 4 μήνες διακυβέρνησης από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, οι πολίτες μας δίνουν υψηλή βαθμολογία σε όλες τις επίσημες μετρήσεις της κοινής γνώμης. Ακόμη περισσότεροι πολίτες, σε σχέση με όσους μας ψήφισαν τον περασμένο Ιούλιο, δείχνουν ότι μας εμπιστεύονται, ενώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός παραμένει κυρίαρχος στο πολιτικό σκηνικό έναντι του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ. Οι πράξεις αυτής της κυβέρνησης αποτελούν την αιτία για όλο αυτό το θετικό κλίμα και όχι τα λόγια, όπως έκαναν κάποιοι άλλοι. Η κυβέρνηση της ΝΔ ήρθε έτοιμη σαν από καιρό, να κάνει μεταρρυθμιστικές τομές στην οικονομία και στην κοινωνία, που θα συμβάλλουν στην πιο ποιοτική καθημερινότητα των πολιτών. Θυμίζω, ότι μέσα σε 4 μήνες πέρασαν από τη Βουλή όσα νομοσχέδια έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε 2 χρόνια και το κλίμα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό της χώρας, αρχίζει και αλλάζει. Οι διεθνείς επενδυτές βλέπουν ήδη τη χώρα μας ως πόλο έλξης μεγάλων επενδύσεων. Με την πολιτική σταθερότητα που προσφέρει μία αυτοδύναμη κυβέρνηση και το σταθερό επενδυτικό και φορολογικό πλαίσιο που καθιερώσαμε από την πρώτη στιγμή, ενισχύεται και η οικονομική σταθερότητα, που αποτελεί πυλώνα της ανάπτυξης. Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια δίνουν τη θέση τους στην αισιοδοξία και την προοπτική!

 

https://www.karfitsa.gr/%CE%B4-%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%B2%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%87%CE%BB%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%83%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B6%CE%B1-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%81/

Εκτύπωση